I´m back!

Okej, vart var jag nu då... Jo, till middag i lördags åt vi fläskfilégryta med sting. Stinget, det är Sambal Oelek det. Funkar till rätt mycket faktiskt! Och så gjorde jag ju efterrätt! Det var ju iaf lördag! Chokladkaka! Har längtat efter smaken av choklad, men aldrig riktigt gilla dom där mörka, "tillåtna". Men nu är det ju som det är och då håller man till godo med det. Smakade av smeten för att inte få för mkt sötningsmedel. Vet inte om jag berättat om den konstiga, stickiga känslan man kan få i halsen om man tar för mycket? Det räckte gott och väl med en tsk hur som helst. Och smeten var såååå gooood! Ville inte sluta äta! Men sen när den var ätklar, efter en tur in i ugnen, tillsammans med vaniljgrädde, var den jättesöt, sliskig, torr och ändå inte på samma gång och inte alls lika god som smeten!!! :/ Tur grädden var god! :P Mådde illa sen, så den gör jag nog inte någon mer gång. Om jag inte blir sugen på smeten förstås....

Idag har det snöat! Donna var helt galen när vi var ute och sprang hejdlöst fram och tillbaka, tills hon fick för mycket snökockor på tassarna. :/ Dagens frukost; bacon och äggröra, en rostad smörgås med ost och kaffe. Lunch; tacorester från i fredags. Däremellan slalom på tv och jobb på bingon och sedan fixade Willy till en middag med kyckling, svamp och grönsaker i gräddsås. Smakade helt ok! Ett hemmagjort kex med brieost och ett par skivor salami blev det strax innan läggdags oxå.

Det har inte blivit så mycket promenader i helgen för min del. Willy har tagit de flesta hundpromenaderna. Sammanlagt dryga timmen, tror jag.


lördagens fläskfilégryta




kyckling


Min första tavla! Målade alltså... fast jag tror jag ska dutta lite till på den...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0