Mitt nya liv?

Jag skriver i den här bloggen enbart för min egen skull. Skulle någon råka hamna här så är ni hjärtligt välkomna.

Från och med idag ska jag försöka mig på LCHF. Kul bonus att jag fått med min sambo på detta!

Igår bakade min sambo ett LCHF-bröd gjort på en massa konstiga frön, keso och ägg. Så denna måndagsmorgon startades med en kopp kaffe, som vanligt, men utan socker och mjölk. Istället hade jag en massa grädde i, vilket är helt ok enl. LCHF. Det gick bättre än väntat! :-) Eftersom jag har svårt att äta frukost direkt när jag vaknat hann min sambo testa det nya brödet före mig. Han tyckte det var jättegott! BRA, tänkte jag, eftersom jag har svårt att se ett liv framför mig utan bröd... Så först en hundpromenad på 30minuter och sen FRUKOOOOST! Hm! Det tog mig ca 40 min att få i mig EN sådan smörgås med en massa Bredgott, ost och chilisalami (är salami ok föresten?). Tyckte mackan var vedervärdig! Smakade ägg (utan salt då) och den lixom ramlade sönder i munnen och blev geggig. Jag höll på att ge upp där och då, men nu ska jag sätta mig och se om jag kan hitta en nytt recept på bröd!

Wish me luck! Cya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0