Syjunta

Japp, har haft syjuta idag! Fem tanter och så jag! ;P Mycket mycket trevligt. Fina tanter var det iaf! Skönt att det blev att ta tag i stickat igen. Började sticka när jag slutade röka, så att jag skulle ha något att sätta fingrarna i, men sen har det legat nere sedan strax innan jul. Men nu så! :D

Till frukost åt jag en halv pone, ett hårdkokt ägg med lite majo och Rysk yogurt med lite grädde och mosade hallon. Ryska yogurten var riktigt god! Mycket mildare i smaken än den turkiska.
Sen gjorde jag en halloncheescake för att ha till syjuntan. Den var oxå jätte jätte god och jag är jätteirriterad över att jag glömde att fota den!!!! Grrrrrrrr. Jaja....
Middag bestod av en fläskfilé med ädelostsås och sallad till det.  Sjuuukt gott! Och ett glas vin förstås!
Sista veckan har jag ätit så himla himla gott! Jag tror dels det beror på att jag letar recept på massa nya saker, så det inte blir det gamla vanliga, och dels på att jag planerar maten för 4-5 dagar på en gång. Det innebär att man inte står där i sista sekund och funderar över vad man ska äta till middag idag och sedan bara slänger ihop något för att det går fort att tina eller fort att laga. Get it?

När Willy kom hem var jag hungrig igen. Jag fick slå ihop lunch och middag idag eftersom jag skulle få besök, så det blev tidig mat idag. Då tog jag iaf några bitar ost och några skivor salami.

Jag glömde ta kort på mina konstverk idag så jag får försöka komma ihåg det imorgon istället!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0