Tisdagens

Idag har jag suttit och letat godsaksrecept till syjuntan som ska ha permiär hemma hos mig på torsdag. Har siktat in mig på en halloncheesecake. LCHF-style naturligtvis! :D Lite klurigt det där med sötningsmedel.... Bäst blir det om man blandar sukrin (som jag hade i pannacottan) och stevia, tydligen. Sukrinet svider lite i halsen, kände liiiite av det efter pannacottan, och stevian gör att man inte behöver lika mkt sukrin. Men det är inte lätt att hitta i handeln. Ska ta en check på det imorgon...

Imorse åt jag iaf ponsen som Willy bakade igår. Fast han hade i keso istället för kesella eftersom den var slut efter min bränning av bröd häromdagen som jag nog lyckats "glömma" att berätta om.... :S Funkade helt ok! Nästa gång ska vi nog prova att platta ut dom lite, för botten var godare, typ lite segare, än toppen. Bregott och ost på den iaf, ett kokt ägg och en kopp kaffe. Till lunch blev den rester från köttfärssåsen vi åt igår och till middag blev det ugnsbakad lax med blomkålsris och tomatsallad. Helt ok det oxå!

En och en halv timmes promenad blev det även idag! Nite world!


Nu blev det ingen majo till eftersom jag tyckte ägget blev för löskokt... ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0