Invägning

Jahaja! Tror både Willy och jag var lite förväntansfulla och pirriga inför invägningen i morse... Men det blev en stor besvikelse när jag bara hade gott ner 1,1kg och Willy 0,5 :-( . I midjan hade vi dock gått ner hela 4 resp. 3cm och det är ju inte dåligt! Så jag återhämtade mig snabbt från besvikelsen! :-) Det var ju ialla fall neråt både på kg och cm!

Matuppdatering:
Igår morse: en kopp kaffe med grädde och en stund senare två kokta ägg och turkisk yogurt blandat med en skvätt grädde och lite mosade hallon. Helt ok som omväxling!
Lunch: två kokta Wienerkorv doppade i majonäs och lite senap.
Middag: Den där goooooda kycklingen tillsammans med en gudomlig sallad och vitlöksdressing
Senare på kvällen lite pistagenötter.

I morse: Äggröra på ett ägg och ett halvt paket bacon + kaffe. Tidigare på morgonen oxå kaffe förstås.
Lunch: några skivor salami och några ostkuber från Galna Kon. Texten är så liten på fp att jag inte vet hur mkt kh det innehåller, men det är ju ost så det borde väl va ok, va?
Middag: Köttfärssås o broccoli. Hade mycket sambal oelek i köttfärssåsen så den var rätt stark, men jättegod.
På kvällen var jag på möte med agilityn och där bjöds det på olika pajer och sallad. Jag tog bara lite paj och skrapade bort pajbotten och tog lite sallad till. Jag var fortfarande mätt efter middagen.

Har ägnat halva dagen åt att försöka förstå varför vi inte gått ner mer och varit inne på LCHF-forumet och bett om råd. Får ganska enhälliga svar att de tycker att våra mätresultat är bra, men är vi otåliga och vill gå ner snabbare ska vi ta det lite försiktigare med mjölkprodukter. Så vi testar det den här veckan så får vi se.

Igår blev det bara en morgonpromenad på en halvtimma och idag morgon o lunch - totalt 1,5 timma.

Nu sovdags! :D


söndagens kyckling


dagens middag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0