Matbombning

Igår skrev jag inget alls, va? Bad day igår oxå... Men börjar med gårdagens föda;
Frukost: två kokta ägg, en rostad smörgås med Bregott (har min sambo lärt mig att det heter idag) och ost
Lunch: se foto
Middag: se foto oxå, men vill ändå tillägga att den kycklingen var sjuuuuukt god! Kryddad med bl a paprika och spiskummin.
           Det var stekt kål och jordnötssås till det. Jordnötssåsen tyckte jag INTE om! Till det ett glas vin.
Senare på kvällen drack jag två glas vin och åt upp en påse skumtomtar som låg o skräpade. Men det tänker jag inte berätta för nån.... :/ Det blev totalt en timmes prom igår.

Idag har jag haft en suverän dag! En kopp kaffe och sen morgonpromenad med Donna i 30min. Hem o duscha o fixa mig iordning för att dra ner på stan o gå på resemässan med Nathalie. Men innan det gick vi till Brödernas o åt brunch. Sallad med vitlöksdressing. Ah det var så gott så det var inte klokt. Innehållet i salladen ses på bild här nedan. Sen åkte jag och handlade och när Willy började med middagen så gick jag ut med Donna 20min. Middagen suverän! Stekt fläskfilé med vitlökssås och ugnsrostade grönsaker. Till det ett glas vin. O lördag=efterrätt!!!!!!!! Limepannacotta toppat med hallon. Ah! Vilken underbar dag detta varit! :D


gårdagens lunch


Stekt kyckling med jordnötsås och stekt kål


dagens goda brunch


Stekt fläskfilé med vitlökssås och ugnsrostade grönsaker

Och som avslutning


limepannacotta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0