Matplanering

Det är rätt dyrt att köra LCHF, ser jag när jag tittar på kontoutdraget... Dels är det många nya saker man ska fylla kylskåp och skafferi med och dels så ÄR det dyrt, helt enkelt. Förhoppningsvis får vi igen det på 0kr till godis, bättre hälsa samt att vi har blivit mycket bättre på att ta hand om maten. Alltså, vi kastar mindre. Men idag har jag iaf matplanerat för tre dagar framåt, så det blir att åka och handla imorgon. Jag har även varit ute med Donna i ca 3timmar idag. Varav 1,5 timma riktig powerwalk.

Maten... Bacon- och äggröra till frukost, två koppar kaffe med grädde, en halv pone med Bredgott och ost till det. Till lunch blev det tre kycklingklubbor och vatten. Snålar på matlådorna för tidstightare tider! :P Och middagen bestod av kålpudding, sås och sallad. Fuskade lite med kålpuddingen och hade i en tsk honung. Men jag hade ju knappt ätit några kolhyrdater tidigare under dagen, sååå... Gott blev det oxå! :D


frukost





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0